חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריך פגיעות בעבודה: מה חשוב לעשות לאחר תאונת עבודה?

מחבר המאמר
אורי בוים
עורך דין ונוטריון
יצירת קשר
תאונות עבודה
תוכן עניינים

נפגעי תאונות עבודה, לא מכירים לעיתים את הזכויות המגיעות להם ואת הדרך למצות אותן. אורי בוים, עורך דין תאונות עבודה הכין לכם מדריך קצר בנושא פגיעות בעבודה, תביעות פיצויים בגין תאונות עבודה. אז קדימה בואו נצא לדרך!

תאונת עבודה, על פי חוק הביטוח הלאומי, היא כל תאונה שקרתה תוך כדי ועקב העבודה, גם אם אירעה בדרך לעבודה או ממנה. לפגיעות במהלך העבודה, נחשבות גם כאלה שלא התרחשו בבת אחת, אלא לאורך זמן בשל תנאי העבודה ומכונות "מיקרו טראומה".

מה עושים לאחר תאונת עבודה?

תביעות נזקי גוף מתיישנות בתוך 7 שנים ובכל מקרה, אם רוצים לתבוע, כדאי לפעול בהקדם:

  • סורו לטיפול רפואי – מיד לאחר התאונה, יש לדרוש טיפול רפואי ובמהלכו לתאר בפני הרופא את פרטי המקרה ותוצאותיו ולוודא שהפרטים נרשמים בדו"ח במדויק. מומלץ בנוסף, לתעד בכתב את האירוע ולציין את פרטי העדים.
  • מלאו דו"ח רפואי – בתום הטיפול, יקבל הנפגע דו"ח רפואי, עליו יש לשמור לתביעה מול הביטוח הלאומי, המעסיק או חברת הביטוח שלו ויבקש עותק מתוצאות בדיקות שעבר. חשוב לציין שהתאונה אירעה במהלך העבודה.
  • בקשו טופס הודעה על תאונת עבודה מהמעסיק – בנוסף, על הנפגע לבקש מהמעסיק טופס הודעה על תאונת עבודה (ב.ל. 250), שבו יציין המעסיק את פרטי התאונה. הטופס יעבור לרופא המטפל בקופ"ח, שייתן "תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה".

תביעה מפגיעות בעבודה למוסד לביטוח לאומי

התביעה למוסד לביטוח לאומי, נועדה לקבלת הכרה בפגיעה וקבלת פיצוי כספי. בשלב הראשון יכול הנפגע לתבוע דמי פגיעה, כפיצוי על ימי אובדן כושר העבודה ובהמשך גם דרגת נכות וקבלת מענק או קצבת נכות.

  • תביעה לקבלת דמי פגיעה – לקבלת דמי הפגיעה לתקופה של עד שלושה חודשים, יש למלא טופס בשם "הודעה על פגיעה בעבודה" (ב.ל 211), לצרף את המסמכים הרפואיים ולהעביר לביטוח הלאומי.
  • תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודהאם נוצרה פגיעה שמעבר לשלושה חודשים, מגישים תביעה לקביעת דרגת נכות (ב.ל 200), עם טופס תביעה ומסמכים רפואיים.
  • ועדה רפואית –  לאחר הגשת התביעה, יוזמן הנפגע להופיע בפני ועדה רפואית. הרופא היושב בוועדה ישמע את תלונותיו, יערוך בדיקה גופנית ויחליט האם קיימת נכות.
  • ערעור על החלטת הוועדה הרפואית – הנפגע זכאי לערער על החלטת הוועדה, לוועדה רפואית לעררים, בתוך 30 יום מקבלת ההודעה על החלטת הוועדה.
  • ערעור  לבית דין לעבודה – על החלטת הוועדה הרפואית לעררים, ניתן לערער בבית הדין לעבודה, עד 30 יום מקבלת ההודעה על החלטת הוועדה.

מענק נכות או קצבת נכות

נכות לצמיתות בשיעור של 9%-19%, מזכה במענק חד פעמי. נכות לצמיתות של 20% ומעלה, מזכה בקצבת נכות חודשית, לכל החיים. המענק והקצבה, מחושבים גם על פי המשכורת החודשית הממוצעת של הנפגע. נכות בשיעור של עד 9% אינה מזכה בתשלום כל שהוא.

עם הזמן, רשאי הנפגע לדרוש בדיקה חוזרת, אם יש החמרה במצב. יש לפנות לשם כך לרופא תעסוקתי בקופת החולים שיפנה לביצוע בדיקות ואם אכן נראית החמרה, הנפגע יקבל  אישור רפואי להגשה לביטוח הלאומי ובקשה לבדיקת ועדה רפואית חדשה.

זקוקים לסיוע משפטי בתחום? התקשרו עוד היום לאורי בוים, עורך דין תאונות עבודה מבין אותם עורכי דין תאונת עבודה הטובים ביותר! 03-3731556 ונציגנו ישמחו לעמוד לשירותכם. בהצלחה! 

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן