חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחפשים עורך דין תאונת אופנוע לתביעה בגין תאונה? מצאתם!

מחבר המאמר
אורי בוים
עורך דין ונוטריון
יצירת קשר
תאונת אופנוע
תוכן עניינים

אופנוע הוא כלי רכב עם יתרונות בכל הנוגע למהירות בהגעה, אבל הוא יכול כידוע להיות גם קטלני, או להותיר את הרוכב לאחר תאונה, עם נכות קשה. איך מגישים תביעת נזיקין בגין תאונת אופנוע, באילו פעולות יש לנקוט מיד לאחר התרחשותה? מה חשיבותו של עורך דין תאונת אופנוע במקרים כאלו? כל התשובות בהמשך!

כל מי שרוכב על אופנוע, מודע ככל הנראה לכך, שכלי הרכב המלהיב, החסכוני והמהיר, שניתן לטייל באמצעותו ברחבי הארץ ואינו נכנע לפקקים, חושף אותו לפגיעות חמורות ואף למוות במקרה של תאונת דרכים.

על פי הנתונים, רוכבי אופנוע נפצעים קשה ואף נהרגים בתאונות דרכים, בשיעור גבוה יותר ממשתמשי הדרך האחרים. עם העלייה במספר האופנועים העולים בשנים האחרונות על הכביש, עולה גם מספר התאונות. קבוצת הגיל של הרוכבים המועדים למוות או לפציעה בתאונת אופנוע, היא בני 20-24. 

מכיוון שכך, חשוב, עם רכישתו של אופנוע, לרכוש גם פוליסת ביטוח לכיסוי אפשרי של הנזקים, בגוף וגם של האופנוע עצמו. רוכב אופנוע שאיננו מבוטח בביטוח חובה, יוכל לתבוע רק על נזקים שנגרמו בידי צד שלישי.

סוגי הפציעות בתאונת אופנוע

פגיעות בתאונות רכיבת אופנוע  או כל רכב דו גלגלי ממונע אחר, הן כאמור, פעמים רבות קטלניות. במקרים אחרים, עלולה תאונה זו להותיר את הרוכב עם נזקים גופניים קבועים וקשים, לכל ימי חייו.

מחקר של המנהל הלאומי לבטיחות בתעבורה האמריקאי, מצא ש-15% מרוכבי האופנוע, גם אם חבשו קסדה, סבלו מפגיעות מוח טראומתיות בעקבות תאונות דרכים. פגיעות ראש כאלה עלולות לפגוע בתפקוד הקוגניטיבי בתחומים כמו זיכרון, קשב וריכוז, מהירות עיבוד הנתונים במוח, יכולת לקחת החלטות ועוד.

מעבר לפגיעות וחבלות ראש קשות, שעלולות גם להותיר את הנפגע במצב של "צמח", הפציעות שעלולות להיגרם מתאונת אופנוע, הן רבות. פציעה קשה בתאונה יכולה להביא לפגיעה בעמוד השדרה ולשיתוק מלא או חלקי של הגפיים, לקטיעת איברים ולעיוורון, לצד נזקים קוגניטיביים ונפשיים ופוסט טראומה.

גם ההחלמה מתאונות אופנוע "קלות" יחסית, המסתיימות בפציעות גפיים כמו חתכים או שפשופים, שברים וריסוקי עצמות או קרעים ברצועות, בגידים ובשרירים, דורשת לא פעם אשפוזים ארוכים, ניתוחים מורכבים וטיפולים שיקומיים ממושכים.

חשיבותו של הייעוץ המשפטי

תביעות נזיקי גוף בגין תאונת אופנוע מוגשות לבית משפט מחוזי, לנוכח אחוזי הנכות הגבוהים הנקבעים במרבית המקרים הללו והן מחייבות ניהול משפטי מקצועי ומיומן.

הצעד הראשון שיש לבצע לאחר הפגיעה, היא פנייה לעורך דין תאונת אופנוע המומחה בתביעות נזיקין מסוג זה. עורך הדין יבחן את פרטי המקרה, את נסיבותיו, הגורמים לו והנזק שנגרם לנפגע, בפן המשפטי ויגבש את האסטרטגיה המשפטית המתאימה ביותר למקרה.

עורך דין תאונת אופנוע, יסייע לנפגע למצות את הזכויות המגיעות לו בחוק, מול גורמים שונים כמו הביטוח הלאומי וחברות הביטוח ויעניק לו, החל מהרגע הראשון, ייעוץ וליווי משפטי, שיסייע לו לצלוח את ההליך הקשה והמורכב.

מדוע חשוב לפנות באופן מיידי לעורך דין תאונת אופנוע לאחר תאונה?

החשיבות בפנייה מיידית לעורך הדין, נובעת מכך שיש לבצע את הפעולות הנכונות, כבר לאחר התאונה. עורך הדין ינחה את הנפגע בשלב הראשון, היכן לקבל את הטיפול הרפואי, כיצד ליצור קשר עם עדים לתאונה ואיך לקבל את הדו"ח הרפואי הראשוני מהרופא המטפל, בו יצוין מפורשות שהפגיעה נגרמה מתאונת אופנוע

ניהול תביעת נזיקין מצריך מיומנות ובקיאות בנבכי החוק ובהופעות בערכאות המשפטיות השונות. תביעות של נפגעים קשים בתאונות, מתנהלות כאמור בבתי משפט מחוזיים והן מחייבות חוות דעת של מומחים בתחומי השיקום, הסיעוד, הניידות וכדומה, העוסקות בצורכי הנפגע.

בתביעות כאלה, יכולות לעלות, בנוסף, סוגיות משפטיות כמו  אי ציות אפשרי של הרוכב הנפגע לכללי התנועה והרכיבה הבטוחה, היעדרם של ביטוח חובה ומקיף של הנפגע, פגיעה באנשים נוספים בתאונה, כמו רוכב נוסף על האופנוע, או הולכי רגל ועוד.

מאחר שפציעה קשה מתאונה פוגעת בכושר העבודה וההשתכרות, לפחות זמנית, עורך הדין יפעל  מול הביטוח הלאומי וחברת הביטוח להשגת "תשלום תכוף" עבור הנפגע, המשולם לו מיידית, על חשבון סכום הפיצוי שייפסק על ידי בית המשפט או ישולם על ידי חברת הביטוח בסוף ההליך ואשר יכול לסייע לו, או לבני משפחתו, אם נהרג, לשרוד את תקופת הביניים.

זקוקים לעורך דין תאונת אופנוע? הגעתם לכתובת הנכונה!

עו"ד אורי בוים, הינו עורך דין תאונת אופנוע מוביל ומנוסה בתחומו. צרו קשר עוד היום 03-3731556 לשיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן